امازینگ / اخبار / اخبار اقتصادی / شرایط دریافت یارانه در فاز دوم هدفمندی یارانه ها چیست

شرایط دریافت یارانه در فاز دوم هدفمندی یارانه ها چیست

شرایط دریافت یارانه در فاز دوم هدفمندی یارانه ها چیست

یارانه , زمان واریز یارانه, یارانه اسفند 92

عضو کمیسیون اقتصادی درباره نحوه اختصاص یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی گفت: در این فاز همه نباید شامل یارانه شوند، در ابتدا هیچ کس خارج نمی‌شود، دریافت و یا عدم دریافت بستگی به خود افراد دارد و تا وقتی دولت مبنا و مجموع درآمد را اعلام نکرده انصراف معنا ندارد.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در پاسخ به این که گفته می‌شود اخیرا دولت و مجلس با هم جلسه مشترکی‌ در رابطه با تعیین میزان درآمد خانوار برای دریافت یارانه نقدی داشته‌اند، گفت: در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها غیر از جلسه‌ کمیسیون تلفیق و رؤسای کمیسیون‌ها با آقای رئیس‌جمهور و معاونین که در محل نهاد ریاست جمهوری داشته‌اند، جلسه رسمی دیگری بین مجلس و دولت نبوده است.

وی افزود: مجلس در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها سیاست‌های دولت را تعریف کرده و در ادامه مسیر باید دولت چگونگی اجرا را به وسیله قانون هدفمندی و تبصره ۲۱ مدیریت کند و درباره آن تصمیم بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:  تاکنون وظیفه‌ای برای تعیین ریز اقلام و قیمت‌ها در هدفمندی یارانه‌ ها به فردی از نمایندگان مجلس واگذار نشده است.

ندیمی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید پایه درآمدی که مشمول یارانه نقدی شود، چقدر باشد، گفت:دستمزد اصولا در رابطه با مواردی مانند هزینه، تورم و شیب افزایشی هر ساله تعریف می شود، بنابراین از روی حدس و گمان نمی‌توان آن را تعیین کرد و طبیعتا باید از طریق مکانیزم‌های قانونی تعیین و خروجی آن را هم دولت باید اعلام کند.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه که طبق گفته وزیر اقتصاد فاز دوم هدفمندی از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود آیا با توجه به فرصت باقیمانده تا پایان سال امکان جمع‌آوری اطلاعات از طریق اظهارنامه وجود دارد؟ بیان داشت: مجلس اختیاری به دولت داده و طبق آن اختیار از دولت خواسته است مبنایی برای خط فقر و رفاه تعریف و بر اساس آن اختیار هر رقمی که دولت معین کند مبنای دریافت یا عدم دریافت یارانه قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: بنابراین پس از تعیین مبنا برای دریافت یا عدم دریافت یارانه به مردم گفته می‌شود که افرادی که خودشان را مستحق دریافت یارانه می‌دانند ثبت نام کنند و برای ثبت‌نام‌کنندگان مانعی ایجاد نمی‌شود.

ندیمی گفت: در صورتیکه برای دریافت یارانه رقمی اعلام شود دیگر آن عدد مبنا قرار می‌گیرد و اگر افرادی درآمدشان از رقم اعلام شده بالاتر باشد در صورت دریافت یارانه با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: هنوز دولت مجموع درآمد را اعلام نکرده و به همین دلیل اظهارنامه بیشتر جنبه جمع‌آوری اطلاعات را دارند بنابراین تا زمانی که دولت مبنا را اعلام نکرده همه مشمول دریافت یارانه هستند و اگر مبنا را اعلام کرد افراد باید با آن خودشان را تطبیق دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: در چند ماه اول به هیچ عنوان امکان راستی آزمایی وجود ندارد و راستی آزمایی اطلاعات با گذشت زمان امکان‌پذیر است.

ندیمی گفت: در مورد یارانه‌ها باید بگویم که اولا، همه نباید شامل یارانه شوند،دوما،بدوا هیچ کس خارج نمی‌شود،سوما، دریافت و یا عدم دریافت دست خود افراد است و چهارم تا وقتی دولت مبنا و مجموع درآمد را اعلام نکرده انصراف معنا ندارد. پس از اعلام مجموع درآمد هر فردی که شامل نیست باید از مجموع دریافت کنندگان یارانه خارج شود و اگر خارج نشود باید هزینه اقتصادی و اجتماعی آن را پرداخت کند.

جزئیات و آدرس سایت دریافت یارانه + فرم ثبت نام یارانه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.