امازینگ / فرهنگ و هنر / سینما / اسامی فیلم های سینمایی که در نوروز ۹۳ اکران می شوند

اسامی فیلم های سینمایی که در نوروز ۹۳ اکران می شوند

اسامی فیلم های سینمایی که در نوروز ۹۳ اکران می شوند

 نوروز 93,فیلم های نوروز 93 سینما,فیلم های سینمایی نوروز 93, لیست فیلم های نوروزی 93, اسامی فیلم های سینمایی نوروز 93

نام فیلم های سینمایی که قرار است در نوروز ۹۳ در سینماهای کشور اکران عمومی شود مشخص شد

شورای صنفی نمایش ظهر امروز نخستین جلسه شورای صنفی را با اعضای جدید خود از جمله مجید قاری‌زاده نماینده شواری عالی تهیه کنندگان، مرتضی شایسته نماینده کانون پخش کنندگان، سیدجمال ساداتیان نمانده جامعه صنفی تهیه کنندگان، ابوالحسن داودی نماینده کانون کارگردانان و قاصد اشرفی، محمدرضا صابری و غلامرضا فرجی از انجمن سینماداران برگزار کرد.

اولین جلسه شورای صنفی اکران ۹۳ دوشنبه ۵ اسفند ،با محوریت اکران نوروزی سینماها و با حضور رئیس‌ سازمان‌ سینمایی و معاون آثار و فعالیت‌های سینمایی برگزار شد.

در شروع اولین جلسه شورای صنفی اکران ۹۳ دکتر حجت‌الله ایوبی با ابراز خوشحالی از حضور اعضای جدید شورای صنفی اکران و یادآوری اهمیت این شورا در آرایش اکران سال آتی و تأثیرات مثبتی که می‌تواند بر مجموعه سینمای ایران داشته باشد،تصریح کرد: ما به آینده خوب سینما در سال آینده و سال‌های آینده امید داریم و امیدواریم در سایه وحدت صنوف و تدبیر همه اهالی سینما به یک نقطه مشترک که همان عزت و سربلندی سینمای کشورمان است برسیم.

رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد در ادامه با اشاره وضعیت سینما در کشورهای همسایه که شاید در آن ۵ فیلم هم تولید نشود و مقایسه آن با وضعیت رو به رشد سینما در ایران که حاصل آن تولید حداقل ۱۰۰ فیلم سینمایی در سال است، تاکید کرد: باید از این اتفاق مثبت مراقبت کنیم و این آمار فیلم سازی را حفظ و به رشد بیشتر برسانیم.

ایوبی در پایان سخنانش ضمن سپاس از اعضای جلسه گفت: مدیران سینمایی هیچ غرضی برای اینکه سینما به حاشیه برود ندارند و نهایت سعی و کوشش خود را برای تعالی هنر – صنعت سینما به کار خواهند بست.

طبق گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در ادامه محمد احسانی معاون آثار و فعالیت‌های سینمایی، ضمن خیر مقدم به اعضای جدید شورای صنفی اکران و تشکر از زحمات شورای سابق و اعضای تدوین آیین‌نامه سال ۹۳ گفت: شورای صنفی نمایش محلی برای تعامل و گفتگوی دست‌اندرکاران سینما و تصمیم گیری برای اکران مناسب آثار سینمایی است، اعضای شورا در وهله اول متولی صیانت از حقوق کلی سینما و مخاطبین و در مرتبه بعدی حقوق صنوف مربوطه هستند. سازمان سینمایی،ضمن احترام به همه سلائق و استفاده از نظرات کارشناسی آن‌ها، پشتیبان قاطع تصمیمات این شورا خواهد بود.

وی ادامه داد: مناسب است ضمن لحاظ اهمیت ایام نوروز برای مخاطبین و اکران فیلم‌هایی که با حال و هوای عید مغایرت کلی نداشته باشند، به تقسیم آثار پر بیننده در بقیه ایام سال اهتمام شود تا هیچ فصلی از سال شاهد رکود اقتصاد سینما نباشیم.

بنا براین گزارش، اعضاء ضمن اصرار بر لزوم همدلی صنوف مختلف و انعکاس صدای واحد از این جمع بر اهمیت شورای‌صنفی اکران در تکمیل چرخه تولید و پخش تأکید کردند.

 

در این جلسه فیلم‌ های سینمایی «خط ویژه» مصطفی کیایی، «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا، «طبقه حساس» کمال تبریزی، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» حامد محمدی، «آرایش غلیظ» حمید نعمت‌الله، «کلاشینکف» سعید سهیلی، «زندگی مشترک آقای محمودی وبانو» روح‌الله حجازی و همچنین «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بهروز افخمی برای عید نوروز سال ۹۳ در نظر گرفته شدند.

 

جلسه بعدی شورای صنفی اکران، دوشنبه هفته آینده ۱۲ اسفند ساعت ۱۰ صبح تشکیل خواهد شد و در این جلسه رئیس و سخنگوی رسمی شورا انتخاب و موارد دیگر دستور جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در جلسه امروز محمد رضا فرجی، مرتضی شایسته، ابوالحسن داوودی، مجید قاری‌زاده، محمد قاصد اشرفی، غلامرضا فرجی و محمد رضا صابری شرکت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.