امازینگ / پزشکی سلامت / در هوای آلوده پیاز بیشتر بخورید

در هوای آلوده پیاز بیشتر بخورید

در هوای آلوده پیاز بیشتر بخورید

هوای آلوده, مصرف مواد غذایی مفید,پیاز

محقق طب سنتی اعلام کرد:پیاز خام برای رفع ناراحتی‌های ناشی از آشامیدن آب‌های مختلف در هنگام مسافرت و جلوگیری از ناراحتی‌های ناشی از هوای آلوده، مفید است.

حسن اکبری در مورد خواص پیاز گفت: پیاز دارای مقادیر زیادی ویتامین c  ،فیبر، پتاسیم،منگنز،فسفر،ویتامین  B6 و مس است.

وی ادامه داد: بنابراین پیاز خام برای رفع ناراحتی‌های ناشی از آشامیدن آب‌های مختلف در هنگام مسافرت و جلوگیری از ناراحتی‌های ناشی از هوای آلوده، مفید است.

این محقق طب سنتی گفت: پیاز برای پوست، موهای سر، کلیه‌ها و مثانه مفید است و علاوه بر اینکه محرک قلب است، باکتری کش است و سنگ کلیه را خرد می کند .

اکبری ادامه داد: کلسیم پیاز،دندانها و استخوانها را تقویت می کند و از نرمی استخوان جلوگیری می کند.در واقع پیاز لثه ها را محکم می کند .

وی با بیان اینکه مصرف پیاز خام در روز خستگی را برطرف می ‌نماید و اعصاب را تسکین می‌ بخشد گفت: پیاز موجب کم شدن فشار خون شده و مصرف آن برای درمان نارسایی رگ های خونی سالمندان  توصیه می شود.

اکبری افزود:برای افرادی که دچار بی‌ خوابی  هستند، مفید است و در صورت مصرف زودتر خواب به سراغ آنها خواهد آمد.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: باید توجه کرد که هضم پوست های نازکی که ورق پیاز را پوشانده خیلی دشوار است و باید هنگام مصرف آن را جدا کرد با این حال پیاز اشتها آور و کاهش ‌دهنده ناراحتی‌های مربوط به نفخ شکم و برای اشخاص مبتلا به بیماری دیابت مضر نیست.

منبع:خبرپو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.