امازینگ / اخبار / اخبار هنرمندان / زانیار خسروی خواننده مجاز شد

زانیار خسروی خواننده مجاز شد

زانیار خسروی خواننده مجاز شد

زانیار خسروی , خواننده مجاز ,xaniar,عکس های زانیار خسروی

زانیار خسروی

 

خبر مجاز شدن فعالیت هنری زانیار خسروی از ساعات نخست چهارشنبه ۴ دی‌ماه، در سایت‌های خبری پیچید و این خواننده و آهنگساز پس از چهارسال، مجوز انتشار آلبوم دریافت کرد،‌ که چنین اقدامی می‌تواند نشانگر رویکرد متفاوت و جدید متولیان فرهنگی در حیطه موسیقی کشور باشد.

مدت زیادی بود که زانیار، برادر کوچکتر سیروان خسروی آثار خود را در فضای مجازی منتشر می‌کرد.

«ریسک»، «کنار مهتاب»، «هیپنوتیزم»، «امید دارم هنوز» و…از جمله تک‌آهنگ‌های او محسوب می‌شود و او در زمینه موسیقی موفقیت‌هایی هم به دست آورده است.

علیرضا پاشایی که چندماهی می‌شود، پس از استعفای سید محمد میرزمانی به عنوان سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد را هدایت می‌کند از همان ابتدا بدون حاشیه و در سکوت خبری فعالیت‌هایش را شروع کرد.

او برخلاف سایر مدیران نشست خبری برگزار نکرد و کمتر از او مصاحبه و گفت‌وگو با رسانه‌ها دیده می‌شود و البته انتقادهایی هم به عملکرد او می‌شد اما نکته‌ای که نباید راحت از کنار آن گذشت، روند سریع‌تر صدور مجوز برای هنرمندان، در زمان کوتاه‌تر، در زمان مدیریت او است.

زانیار خسروی , خواننده مجاز ,xaniar,عکس های زانیار خسروی

عکس زانیار خسروی و محسن یگانه

عکس زانیار خسروی و محسن یگانه

عکس زانیار خسروی و محسن یگانه

همچنین، در زمان او برای فعالیت هنرمندانی که پیش از این به صورت غیر مجاز در زمینه موسیقی پاپ فعالیت می‌کردند، تدابیری اتخاذ شد که مجوز گرفتن هنرمندانی چون حسین استیری و زانیار خسروی از این دست بود. هرچند که دیدگاه مرادخانی هم نسبت به این مقوله بی‌تاثیر نبود.

پاشایی در گفت‌وگویی پیش از این با ایسنا بیان کرده بود: ما یک مجموعه‌ای داریم، تحت عنوان «قوانین و دستورالعمل‌ها» و هر آنچه که با قوانین و اجرای هر موسیقی که با دستور العمل‌ها انطباق داشته باشد، بلامانع است. در حوزه موسیقی غیر مجاز و زیرزمینی هم موضع ما این است که هر آنچه با قوانین و مقررات ما و با جغرافیای فرهنگی انطباق داشته باشد، می‌تواند کار ارائه دهد و در حال حاضر هم تعداد قابل توجهی از این گروه‌ها مجوز گرفته‌اند و کار می‌کنند.

هم‌اکنون پاشایی روزهای آخر مدیریت خود را می‌گذراند و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که پیروز ارجمند، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری به زودی با حکمی از سوی مرادخانی بر این مستند تکیه خواهد زد.

باید دید که ارجمند که در مرکز موسیقی حوزه هنری حمایت از چنین فضایی جزو سیاست‌های تعریف نشده برای او بود، مرکز موسیقی وزارت ارشاد این هوای تازه‌تر در زمینه صدور مجوز با دید باز را با او نیز تجربه خواهد کرد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.