امازینگ / اخبار / اخبار هنرمندان / معرفی نامزد های احتمالی جایزه اسکار ۲۰۱۴

معرفی نامزد های احتمالی جایزه اسکار ۲۰۱۴

معرفی نامزد های احتمالی جایزه اسکار ۲۰۱۴

اخبار اسکار 2014 ,نامزدهای اسکار 2014 ,زمان برگزاری اسکار 2014

اسکار ۲۰۱۴

مسابقه هنوز آغاز نشده است با این وجود از دو فیلم «۱۲ سال یک برده» و «جاذبه زمین» بیشتر صحبت می شود. نامزدهای اسکار ۲۰۱۴ در ۱۶ ژانویه اعلام خواهد شد و طبق روال گذشته بهترین فیلم از بین ۵ تا ۱۰ نامزد برگزیده می شود. جالب ترین نکته نامزدی احتمالی اصغر فرهادی است به خاطر فیلم «گذشته» به عنوان بهترین کارگردان سال.

به هر حال، تا این لحظه احتمال می رود این ها جزو نامزدهای اسکار ۲۰۱۴ باشند.

بهترین فیلم
«۱۲ سال یک برده» – ۱۲ years a slave
اثر محکم استیو مک کویین توانست جایزه بزرگ جشنواره تورنتو را بگیرد. قصه واقعی یک مرد سیاه آزاد (چیوتل ایجیوفور) که به سال ۱۸۴۰ ربوده شده و فروخته می شود. اولین فیلم مطمئن برای کسب اسکار ۲۰۱۴ است.

«ناخدا فیلیپس» ـ Captain Phillips
وقتی ربایندگان سومالی در سال ۲۰۰۹ یک کشتی آمریکایی را دزدیدند، ماجرا در صدر خبرها قرار گرفت. کارگردان پل گرینگراس مصمم گشت از درگیری ناخدای کشتی (تام هنکس) اثری قهرمانانه بسازد که باب طبع اسکار است.

«جاذبه زمین» ـ Gravity
یکی از شانس های اسکار ۲۰۱۴ درام تصویری بدیع آلفونسو کوآرون است درباره دو فضانورد (ساندرا بولاک و جرج کلونی) که به همراه «۱۲ سال یک برده» در جشنواره تورنتو درخشید و در بازار هم با توفیق رو به رو شد.

«آن زن» ـ Her
خلاقانه، هزل آمیز و احساسی از کارگردان اسپایک جونز با قصه ای نزدیک به آینده در خصوص مردی (یواکین فنیکس) که دلباخته یک برنامه اینترنتی می شود (با صدای گرم و گیرای زنی هم چون اسکارلت جوهانسن).

«سر پیشخدمت» ـ The Butler
هر چند نقدهای خوبی نگرفت اما مخاطبان خود را کاملاً راضی کرد. داستان سرپیشخدمت سیاه کاخ سفید (فارست ویتاکر) که به رییس جمهورهای زیادی خدمت کرد با یک بازی خوب از اُپرا وینفری در نقش همسر سرپیشخدمت.

بهترین بازیگر مرد
چیوتل ایجیوفور (برای«۱۲ سال یک برده»)
او اگر نامزد اسکار ۲۰۱۴ شود برای نخستین بار است. باید گفت که در قالب یک مرد آزاد که خویشتن را به مثابه برده ای می یابد، از لحاظ جسمی و خصوصاً حسی توانسته تمامی آن شکنجه روحی را به تماشاگر انتقال دهد.

تام هنکس (برای«ناخدا فیلیپس»)
در شخصیتی مملو از تنش و التهاب و سرسختی این بازیگر برنده دو بار اسکار، شدیداً مخاطب خود را تحت تأثیر قرار می دهد. در صحنه هایی که او گرفتار راهزنان دریایی می شود به خوبی می توان احتمال اسکاری دیگر را برایش دید.

رابرت ردفورد (برای«همه چیز از دست رفته»)
حتی در طول فیلم یک کلمه هم حرف نمی زند اما برای این بازیگر ۷۷ ساله که تک و تنها قایق اش غرق شده و او در میان اقیانوس سرگردان مانده، بعد از «نیش» در ۴۰ سال پیش، بهترین کارش در سینماست.

هیوجکمن (برای«زندانیان»)
اولین بار در سال گذشته به خاطر بازی در موزیکال «بینوایان» نامزد اسکار شد ولی این بار در چنین نقش خاصی به عنوان یک پدر خوب که در دنیایی تیره و تاریک در جست و جوی دخترش است، بهتر می درخشد.

بهترین بازیگر زن
امی آدامز (برای«شتاب آمریکایی»)

فیلم دیوید.او. راسل در باب فساد اف بی آی، به این بازیگر جوان که چهار بار نامزد اسکار شده، موقعیت تازه ای می دهد تا در تیپ هیجان آوری با لهجه ای غیرمعمول نشان دهد حقیقتاً چگونه موجودی است.

کیت بلنشت (برای«یاسمن غمگین»)
تابستان گذشته که این اثر تلخ و تاریک وودی الن به نمایش در آمد همه منتقدان متفق القول گفتند در مسابقه اسکار حضور خواهد یافت، در قالب زنی که پس از فروپاشی زندگی، می خواهد دوباره از نو زندگی بسازد.

ساندرا بولاک (برای«جاذبه زمین»)
کمتر بازیگری چون او می توانست در میانه آن همه اسپشل افکت ثابت کند از استعدادی شگفت آور برخوردار است. با نقش فضانوردی که این بار بر خلاف اسکارش در «نقطه کور»، معلق زنان شگفتی می آفریند.

لیک بال (برای«در یک دنیا…»)
شاید اندکی حیرت آور باشد اما در نقش زنی که درها را به دنیای مردان می شکند، توانسته است یک بازی ساده و طبیعی ارائه دهد هر چند که امکان دارد تنها جوایز مستقل «اسپریت» نصیبش گردد.

بهترین کارگردان
آلفونسو کوآرون (برای«جاذبه زمین»)

قدرت تکنولوژی سرانجام به خدمت یک اثر واقع گرایانه ۳ بعدی در آمد و موجب گشت تا این فیلمساز مکزیکی را به مرحله نامزدی اسکار سوق دهد اما مهم تر توجه بیش از حد منتقدان به اوست.

استیو مک کویین (برای«۱۲ سال یک برده»)
او با تلاش بی پایان زشت ترین زمان در تاریخ آمریکا را تبدیل به زیباترین فیلم کرده است. با نگاهی عمیق و تیز به بی رحمی هایی که درباره سیاهان بوده است بی آن که به احساسات گرایی بیفتد.

اسپایک جونز (برای«آن زن»)
علاقه کارگردان به نوع کاری آوان گارد با خلاقیت فراوان در انجام دیدگاهی فیلسوفانه در خصوص آینده ای نزدیک، جایی که انسان های تنها عاشق ارواح دیجیتالی می شوند، و ایده ای بسیار بکر.

اصغر فرهادی (برای«گذشته»)
فیلمسازی که در سال ۲۰۱۱ با فیلم «جدایی» اسکار بهترین فیلم خارجی را گرفت، این بار هم با این درام تنش زا از یک درام نو خانوادگی که در خود راز و رمزی را نهفته دارد، خود را توانا نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.