امازینگ / فرهنگ و هنر / تلویزیون / گفتگو با علی مرادی مجری سابق برنامه امروز هنوز تموم نشده

گفتگو با علی مرادی مجری سابق برنامه امروز هنوز تموم نشده

گفتگو با علی مرادی مجری سابق برنامه امروز هنوز تموم نشده

عکس علی مرادی

 در این مصاحبه میخوانیم : علت قطع همکاری علی مرادی با برنامه امروز هنوز تموم نشده

علی مرادی: ۱۵میلیون صرف خرید لباسهایم شد!/پول لباسهایم را قرض کردم!

و بالاخره اینکه علی مرادی به زودی با یک برنامه روتین در یک شبکه خوب به تلویزیون می آید !

به نقل از شبکه ایران ، علی مرادی مجری جوان تلویزیون در این اواخر بیشتر به واسطه اجرای برنامه «امروز هنوز تموم نشده» سرزبان ها افتاد. برنامه ای که عصرهای تابستان پخش شد و اتفاقات حاشیه ای زیادی هم در آن افتاد. چندی پیش اما همکاری مراد با این برنامه به پایان رسید و برخی از منابع دلیل این قطع همکاری را اختلافات احسان ارغوانی(تهیه کننده آن برنامه) با مراد می دانند. با این مجری تازه کار و جوان که علاوه بر اجرا در سریال های «مرگ تدریجی یک رویا»، «تاوان» و «مامور بدرقه» نیز به ایفای نقش پرداخته است به گفتگو نشستیم. متن گفته های مرادی را در ادامه می خوانید:

عکس علی مرادی

رفاقتمان هنوز از بین نرفته و با بچه های تولید هم در ارتباط هستم

بالاخره در هرگروهی اختلاف نظر وجود دارد و من کتمان نمی کنم که اختلافاتی وجود داشت که به این نتیجه رسیدیم که همکاری با «امروز هنوز تموم نشده» پایان پیدا کند بهتر است. اما رفاقتمان هنوز از بین نرفته و با بچه های تولید هم در ارتباط هستم.

هم فحشم دادند و هم تشویقم کردند

من حرف دلم را رک و صریح روی آنتن می زنم و ترسی ندارم. خداراشکر اعتقادم این است که مجری نباید خنثی باشد (که البته مجری خنثی هم خیلی داریم). اگر برفرض مثال من ۱۰ تا طرفدار دارم ۵تا هم مخالف دارم و این نشان دهنده این موضوع است که حنثی نیستم. هم فحشم دادند و هم تشویقم کردند و هم برایم کف زدند و هم «هو»ام کردند! من دارم جایی برای خودم دست و پا می کنم و فرق بین توهین وبی ادبی را با انتقاد خیلی خوب می دانم.

یک مدیری به من زنگ زد و گفت خوشحالم که از تلویزیون دفاع کردی

بعد از آنکه در برنامه «خوشاشیراز» به آن خواننده ای که بعد از خواندن تیتراژ ماه رمضان چندسال پیش حسابی پرطرفدار شد و همین رسانه بود که او را محبوب کرد انتقاد کردم که چرا به برنامه نیامده برخلاف تصورم مدیران شبکه و سازمان حسابی هوایم را داشتند. اتفاقاً مدیر شبکه فارس و مدیرانی با مقام های خیلی بالا با من تماس گرفتند و کارم را تحسین کردند. حتی جالب است بدانید که یک مدیری به من زنگ زد که وقتی خودش را معرفی کرد من سریع خودم را جمع کردم و ترسیدم اما از من تشکر کرد و گفت خوشحالم که از تلویزیون دفاع کردی. البته برخی هم در رسانه های مجازی به من فحش دادند و ناسزا گفتند اما من کم نمی آورم و مطمئنم که کارم درست است. باید از آن خواننده ای انتقاد کرد که قول و قرار می گذارد اما زیر قولش می زند و به برنامه نمی آید. حالا می خواهد استاد شجریان باشد می خواهد محسن یگانه. کسی را که به رسانه ملی احترام نگذارد را درک نمی کنم.

یکی از مجریانی که سلطان ممنوع الکاری است به من گفت ناراحتی گفتم نه

من فقط ۲۷سال دارم و کلی راه نرفته پیش رویم است. روزی که از برنامه «امروز هنوز تموم نشده» بیرون آمدم یکی از مجریانی که سلطان ممنوع الکاری است به من گفت ناراحتی گفتم نه. گفت:«آفرین من حجم برنامه های اجرایی ام شاید اندازه یک ماه رمضان هم نباشد اما همیشه برایم مهم این بوده که مجری تاثیرگذاری باشم.» به همین خاطر من اصلاً احساس بدی ندارم و خداراشکر می کنم که بعد از آن برنامه از ۱۵تا تهیه کننده پیشنهاد اجرا داشتم و این یعنی اینکه دیده شدم و مجری خوبی بودم.

آدمهای پایین دستی هستند که پیش مدیران می روند و گزارش های خلاف واقع می دهند

مجری امروز هنوز تموم نشده,عکس علی مرادی

سعی می کنم که با هرکسی شبیه و مدل خودش اجرا کنم ؛ قطعاً آن شکلی که روبروی محمدعلیزاده می نشینم روبروی سالار عقیلی اجرا نمی کنم. ترسی از حذف شدن ندارم ، چون می دانم که آدمهای پایین دستی هستند که پیش مدیران می روند و گزارش های خلاف واقع می دهند و اصطلاحاً سوسه می آیند. این آدمهای سطح پایین در گروه تولید برنامه هم وجود دارند ، من دیدیم تهیه کننده ای را که به لباس مجری برنامه حسادت می کند. وقتی سطح ما اینقدر است معلوم است که مجریان تاثیرگذار کم می شوند چون تمام وقتشان را باید صرف حل کردن ماجراهای داخل گروه کنند.

یک شومن که نباید مثل زندگی واقعی اش روبروی دوربین بنشیند

من روی پوششم کار می کنم برای اینکه برای بیننده ام احترام قایل هستم. معتقدم که بیرون تلویزیون با درون آن فرق دارد. مجری باید یک زیبایی شناسی داشته باشد و بداند که بیننده خواهان تماشای زیبایی است و واقعی بودن به درد فیلم های سینمایی و سینمای شریف اصغر فرهادی می خورد. یک شومن که نباید مثل زندگی واقعی اش روبروی دوربین بنشیند ، باید تمام جذابیت های بصری را به کار بگیرد تا مخاطب از تماشای او و برنامه اش لذت ببرد. خوب راستش را بخواهید هزینه زیادی صرف خرید لباس کردم و البته پول آن را هم از مادر و خواهر عزیزم قرض گرفتم. مبلغی کمتر از ۱۵میلیون صرف خرید لباسهایم شد و البته می دانید که هزینه کت و شلوارها گران است وگرنه من آدم ولخرجی نیستم!

عکس علی مرادی

پرستویی من را تشویق کرد و به من انگیزه داد

هادی قندی از تهیه کننده های خوب تلویزیون است و پسر بسیار خوبی است. او با همه سینما دوست است و خیلی از میهمانان به واسطه رفاقت با او به «خوشا شیراز» آمدند و می آیند.این برنامه را بزرگان و ستاره ها می بینند و شاید باورتان نشود چندهفته قبل که من اولین اجرایم را در این برنامه داشتم دیدم هادی تلفنش را به من داد و گفت آقای پرستویی پشت خط است می خواهد با تو صحبت کند. من اولش باورم نمی شد اما وقتی صدایشان را شنیدم خیلی انرژی گرفتم. ایشان من را تشویق کردند و به من انگیزه دادند. محمدرضا فروتن ، حامد بهداد و… هم از دیگر عزیزانی بودند که به من انرژی دادند.

یک بازیگر بود که ۳۰ میلیون تومان هدیه می خواست تا به برنامه بیاید

ما هیچ رقابتی با برنامه «زنده رود» نداریم و آن تیم برای ما قابل احترام هستند. البته قابل قیاس هم نیست ، چون ما اتاق فکر داریم و آیتم های تولیدی (نه آرشیوی) برای برنامه مان درنظر می گیریم و معمولاً میهمانانمان با آن برنامه خیلی متفاوت است.

پیش آمده که میهمانان رقم های نجومی از ما بخواهند. مثلاً یک بازیگر بود که ۳۰ میلیون تومان هدیه می خواست تا به برنامه بیاید یا خواننده ای که ۸تا سکه طلب کرد تا به شیراز بیاید اما خوب ما از این هدیه ها نمی دهیم. هدیه ما صرفاً یک یادگاری کوچک است و خیلی از عزیزان صرفاً به واسطه رفاقت است که افتخار می دهند و تشریف می آورند.

با مجریان قبلی این برنامه به رسم ادب تماس گرفتم تا از آنها اجازه اجرا بگیرم

پیش از آنکه به این برنامه بیایم با محمدسلوکی ، علی ضیاء و شاهین جمشیدی ، مجریان قبلی این برنامه به رسم ادب تماس گرفتم تا از آنها اجازه اجرا بگیرم. همگی لطف داشتند و من را تشویق به انجام این کار کردند. به نظر من احترام به دیگران باعث می شود که شخصیت انسان بالا برود و چیزی از ما کم نمی کند. یادم می آید که فرزاد حسنی وقتی می خواست به برنامه «امروز هنوز تموم نشده» بیاید من رفتم دنبالش از خانه به استودیو او را همراهی کردم. او استاد من است و من خیلی چیزها از او یاد گرفتم و برمن واجب است که به او احترام بگذارم. مگر ما در این تلویزیون چند مجری خوب داریم؟همین طور احسان علیخانی که به نظرم باید هرسال برایش بزرگداشت برگزار کرد ، شاید او سن زیادی نداشته باشد اما حضورش برای این تلویزیون غنیمت است و باید هوای این سرمایه ها را داشت.

از این جور جبهه بندی ها اصلاً خوشم نمی آید

نکته ای را هم باید بگویم خیلی از دوستان هنرمند به من لطف داشتند و به خاطر اینکه من از «امروز هنوز تموم نشده» رفتم دعوت دوستان را نپذیرفتند و به خاطر نبود من نرفتند. حقیقتش این است که هیچ گونه فشاری از جانب من وجود نداشته و من به خیلی از این عزیزان گفتم که این کار را نکنید و حتماً به آن برنامه بروید چون از این جور جبهه بندی ها اصلاً خوشم نمی آید و این حرکت هرچند رفاقت آن بزرگواران را نشان می دهد اما برای من صحیح نیست.

به زودی با یک برنامه روتین در یک شبکه خوب به تلویزیون می آیم

فعلاً به اجرا بیشتر از بازیگری فکر می کنم و سبک جدیدی از اجرا را در ذهن دارم که می خواهم آن را پیاده کنم. بد نیست بدانید که به زودی با یک برنامه روتین در یک شبکه خوب به تلویزیون می آیم که قرار است در آن با هنرمندان همکاری کنیم. منتظر یک اتفاق خوب باشید.

پایان

۲ دیدگاه‌ها

  1. ببخشید ها ولی به قول شاعر سهراب سپهری چشم هارو باید شست جور دیگر باید دید لطفا اینقدر اهانت نکنید خودتون رو بگذارید جای ایشون ایا دوست داریدبباهاتون اینطور برخورد بشه من هم قبلا طرفدار اقای ضیاء بودم ولی بالاخره باید به ایشون هم فرصت داد تا توانایی هاشون رو اثبات کنن هرچیزی یا با تجربه بدست میاد یا با استفاده از تجربیات دیگران ولی وقتی همه از اجرای اقای مرادی بد میگن دیگه ایا جایی هم برای پیشرفت ایشون میمونه؟

  2. دانشــــجوی انقلابی

    سلام خسته نباشید
    ممنون از خبرتون ولی ای کاش ایشون
    همچنان مجریه این برنامه بودن
    ایشون بهتر می تونن با مهمانها صحبت کنن
    آقای مرادی کاش میشد برگردند
    قصد اهانت ندارم ولی اصلا اجرای مجریه جدید رو قبول ندارم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.