امازینگ / سبک زندگی / آشپزی / آموزش طرز تهیه پیراشکی مرغ

آموزش طرز تهیه پیراشکی مرغ

آموزش طرز تهیه پیراشکی مرغ

آموزش طرز تهیه پیراشکی مرغ

مواد لازم برای تهیه پیراشکی مرغ :

خمیر پیراشکی شیرآوران
کره: ۴۰ گرم

خامه: نصف فنجان

سیر له شده: دو جبه

آب مرغ: نصف فنجان

سرکه سفید: نصف فنجان

تخم‌مرغ هم زده: یک عدد

آرد ذرت: دو قاشق غذاخوری

تره فرنگی خرد شده: ۲۰۰ گرم

مرغ (فیله سینه) در برش‌های درشت: ۴۵۰ گرم
آموزش درست کردن  پیراشکی مرغ

طرز تهیه پیراشکی مرغ:

فر را از قبل آماده کرده و صبر می‌کنیم تا به آرامی گرم شود. کره را در یک تابه آب کرده، به آن تره فرنگی و سیر اضافه می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا کاملا سُرخ شود و تره فرنگی نرم و ترد شود و به رنگ قهوه‌ای روشن در بیاید.
ابتدا مخلوط سرکه، آرد ذرت و سپس آب مرغ و خامه را به آن اضافه می‌کنیم و آنقدر گرما می‌دهیم تا مخلوط در حد جوش درآید. سپس دما را کاهش می‌دهیم تا از حالت جوش خارج شود. درپوش تابه را به مدت پنج دقیقه برداشته و محتویات را روی یک سینی می‌ریزیم و به مدت ده دقیقه آن را خنک نگه می‌داریم. هر یک از ورقه‌های خمیر پیراشکی شیرآوران را به نصف تقسیم کرده و آنها را طوری در داخل سینی قرار می‌دهیم که تقریبا به فاصله یک سانتی‌متر از همدیگر قرار گیرند.

اطراف لبه‌های خمیر را با فرچه به تخم‌مرغ آغشته می‌کنیم. سپس ورقه‌های خمیر پیراشکی شیرآوران را که محتویات بر روی آن است، با بخش دیگر خمیر می‌پوشانیم تا کاملا بسته شود. دو برش در بالای هر یک از بسته‌ها ایجاد کرده و تخم‌مرغ را در تمام سطوح آن می‌ریزیم. در پایان سینی را داخل فر داغ گذاشته و صبر می‌کنیم به آرامی پخته شود(حدود ۱۰ دقیقه). توجه داشته باشید که خمیر پیراشکی نباید قهوه‌ای رنگ و تُرد شود، همین‌قدر که کمی سرخ شود کافی‌ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.