امازینگ / اخبار / تعرفه‌ های جدید اینترنت پرسرعت در سال ۹۲ اعلام شد

تعرفه‌ های جدید اینترنت پرسرعت در سال ۹۲ اعلام شد

تعرفه‌ های جدید اینترنت پرسرعت در سال ۹۲ اعلام شد
تعرفه‌, های, جدید, اینترنت, پرسرعت, در ,سال, ۹۲, اعلام ,شد

تعرفه‌ های جدید اینترنت پرسرعت در سال ۹۲ اعلام شد

برخی کارشناسان در حوزه فناوری اطلاعات بر این عقیده‌اند که از نظر سرعت اینترنت در مقایسه با سایر کشور‌های پیشرفته عقب هستیم.

برخی هم می‌گویند از لحاظ زیرساخت به نظر نمی‌رسد که با مشکل مواجه باشیم، اما ممنوعیت‌هایی که وجود دارد اجازه ارائه‌ی سرعت‌های بالا را نمی‌دهد. در حقیقت این محدودیت‌ها از قوانین و روابط نشأت می‌گیرند.

در صورت بهبود سرعت اینترنت، کیفیت آن هم افزایش پیدا می‌کند؛ در این میان باید به پارامترهایی که شرکت‌ها ارائه می‌دهند هم توجه کرد. بعضی از بستر‌ها در این رابطه نیازمند بازسازی هستند.

البته می‌توان به قیمت‌ها از دو بعد نگاه کرد. در سطح بین‌المللی به اعتقاد برخی تحلیلگران قیمت‌هایی که در ایران ارائه می‌شود بسیار بالاست، اما این قیمت در مقایسه با سایر خدمات در کشور ارزان است.

و البته انحصار پهنای باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت هم یکی‌ دیگر از مشکلاتی است که باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود و برخی میگویند اگر در دولت جدید به شرکت‌های خصوصی در ورود پهنای باند به کشور مجوز داده شود، شاهد کاهش قیمت اینترنت خواهیم بود، چرا که این موضوع باعث ایجاد رقابت بین شرکت‌ها خواهد شد.

در این گزارش سرعت سرویس‌های چهار شرکت ارائه‌کننده‌ خدمات اینترنت با هم مقایسه شده است.

شاتل

کاربران می‌توانند از سرویس‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبایت این شرکت استفاده کنند؛ بهتر است قبل از انتخاب این سرویس‌ها از میزان حجم مصرفی خود اطلاع پیدا کنید و بعد از آن اقدام به خرید سرویس مربوطه کنید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

این شرکت سرویس ۱۲۸ کیلوبایت خود را با ترافیک نامحدود به قیمت ۲۸ هزار تومان، سرویس ۲۵۶ کیلوبایت نامحدود به قیمت ۴۳ هزار تومان و سرویس ۵۱۲ کیلوبایت نامحدود این شرکت به قیمت ۹۳ هزار تومان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته باید هنگام خرید سرویس در مورد سرعت دانلود و ضریب اشتراک از عوامل تاثیرگذار در قیمت سرویس هستند با خبر شد.

داتک

شرکت داتک سرویس ۱۲۸ کیلوبایت خود را با ترافیک نامحدود به قیمت ۴۲ هزار تومان، سرویس ۲۵۶ کیلوبایت با پهنای باند نامحدود به قیمت ۷۹ هزار تومان و سرویس ۵۱۲ خود را به قیمت ۱۴۶ هزار تومان عرضه می‌کند. قابل ذکر است که هر یک سرویس به ۴ کاربر فروخته می‌شود.

آسیا تک

این شرکت سرویس نامحدود ۱۲۸ کیلوبایت خود را به قیمت ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان، سرویس نامحدود ۲۵۶ کیلوبایت را به قیمت ۴۳ هزار و ۹۰۰ تومان و سرویس ۵۱۲ کیلوبایت نامحدود را به قیمت ۸۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

مخابرات

قیمت سرویس‌های شرکت مخابرات نسبت به سایر شرکت‌ها ارزان‌تر است البته قضاوت کیفیت سرویس‌ها را باید به عهده مشترکین این شرکت گذاشت. قیمت سرویس ۱۲۸ نامحدود این شرکت ۹ هزار و ۲۰۰ تومان، قیمت ۲۵۶ کیلوبایت شرکت ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و قیمت سرویس ۵۱۲ کیلوبایت این شرکت ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

در هر حال بهتر است هنگام خرید این سرویس‌ها از سرعت دانلود سرویس مربوطه و ضریب اشتراک آن آگاه شوید چراکه این مقولات در سرعت و قیمت به شدت تاثیرگذار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.