امازینگ / سبک زندگی / مسائل زناشویی / نیمی از زوج‌ های ایرانی از مشکلات جنسی رنج می‌ برند !

نیمی از زوج‌ های ایرانی از مشکلات جنسی رنج می‌ برند !

نیمی از زوج‌ های ایرانی از مشکلات جنسی رنج می‌ برند !

مشکلات جنسی

مدیر درمان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا ضمن تاکید بر اینکه جای خالی آموزش در زمینه مسائل جنسی را در تمام سطوح کشور احساس می‌کنیم، عنوان کرد: هنوز هم آمارها نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از زوجین ایرانی از مشکلات جنسی رنج می‌برند.

دکتر مهرداد قربانی در نشست خبری که به مناسبت چهارم سپتامبر (روز جهانی سلامت جنسی) در مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا برگزار شد، با بیان اینکه کلینیک سلامت جنسی در این مرکز در سال ۹۰ افتتاح شده و فعالیت‌های زیادی در راستای ارائه خدمت به هموطنان انجام داده است، بر ضرورت آموزش مسائل جنسی و جنسیتی به عموم مردم تاکید کرد و گفت: شعار امسال روز جهانی سلامت جنسی «حقوق جنسی» نام گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از هموطنان ما از مشکلات جنسی رنج می‌برند، اما نمی‌دانند برای درمان باید به کجا مراجعه کنند. آنها گاه به متخصصان رشته‌های مرتبط یا غیرمرتبط مراجعه می‌کنند و دچار سرگردانی هستند یا اینکه گاهی توصیه‌های غیرعلمی و غیرپزشکی به کار می‌برند.

مدیر درمان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا با اشاره به اینکه اگر بتوانیم در زمینه آموزش در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم، حداقل کمکی که به مردم کرده‌ایم این است که بدانند وقتی دچار مشکل می‌شوند، باید به کجا مراجعه کنند؟ گفت: امروز نه در مدارس و نه در دانشگاه‌ها آموزش چشمگیری در رابطه با مسائل جنسی نداریم.

وی افزود: جوانانی که قبل از ازدواج برای شرکت در کلاس‌ها و انجام آزمایشات به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند، بیشتر درباره روش‌های پیشگیری از بارداری با آنها صحبت می‌شود.

قربانی با بیان اینکه علاوه بر اینکه جوانان رغبتی برای حضور در این کلاس‌ها ندارند و هیچ کس به مقوله آموزش مسائل جنسی به طور جدی نگاه نمی‌کند، عنوان کرد: این در حالی است که کلاس‌های قبل از ازدواج می‌تواند مکان مناسبی برای اینکه مسائل اولیه جنسی و روابط زناشویی به زوجین آموزش داده شود، باشد.

مدیر درمان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا اضافه کرد: متاسفانه جوان‌ها معمولا این گونه آموزش‌ها را معمولا از اطرافیان یا دوستان خود می‌آموزند و اگر فرد مشورت دهنده آگاهی کافی در این خصوص را نداشته‌ باشد، حتما توصیه‌های غیرعلمی و نادرست را منتقل خواهد کرد که این خود آسیب‌زاست.
قربانی به حقوق جنسی و لزوم رعایت آن تاکید کرد و گفت: اگر به دنبال تحکیم ارتباطات زوجین هستیم، پرداختن به این موضوع می‌تواند بیش از هر چیز دیگری کمک‌ کننده باشد.

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.